Med Bluerange som er leverantör får ni en snabb, stabil och pålitlig internetanslutning och en lokal partner med hög tillgänglighet och bemannad support. Vi har ett gäng duktiga konsulter som gärna hjälper er med installation och konfiguration av säkra nätverk.
Bluerange har egen BGP vilket ger redundans ut mot internet och är dubbelt så bra för er som kund. BGP innebär dubbla förbindelser med två helt oberoende operatörer vilket minimerar risken för eventuella nedtider och stillestånd.
Internet företag 10 Mbit/s
- Bandbredd (Mbit/s) upp/ned : 10/10
- Servicenivå: SLA1
- Publik IP: 1 st
- Tillgänglighet: > 99.5%
- Support i världsklass
- Egen BGP med dubbla förbindelser ut mot internet.
Pris/villkor | |
---|---|
Startpris | 2 500 kr |
Månadspris | 845 kr/mån |
Uppsägningstid | 3 mån |
Bindningstid | 0 mån |
Pris exkl. moms | |
Internet företag 30 Mbit/s
- Bandbredd (Mbit/s) upp/ned : 30/30
- Servicenivå: SLA1
- Publik IP: 1 st
- Tillgänglighet: > 99.5%
- Support i världsklass
- Egen BGP med dubbla förbindelser ut mot internet.
Pris/villkor | |
---|---|
Startpris | 2 500 kr |
Månadspris | 1 190 kr/mån |
Uppsägningstid | 3 mån |
Bindningstid | 0 mån |
Pris exkl. moms | |
Internet företag 100 Mbit/s
- Bandbredd (Mbit/s) upp/ned : 100/100
- Servicenivå: SLA1
- Publik IP: 1 st
- Tillgänglighet: > 99.5%
- Support i världsklass
- Egen BGP med dubbla förbindelser ut mot internet.
Pris/villkor | |
---|---|
Startpris | 2 500 kr |
Månadspris | 1 590 kr/mån |
Uppsägningstid | 3 mån |
Bindningstid | 0 mån |
Pris exkl. moms | |
SERVICEAVTAL
IT-drift är inte bara teknik. Hos oss får du alltid personlig service. Vi har jourverksamhet dygnet runt och bemannad helpdesk på kontorstid. Olika nivåer på serviceavtal (SLA) kan tecknas beroende på krav och önskemål.
SERVICENIVÅ 1
Felsökning/åtgärd påbörjas inom 60 minuter efter anmodan eller konstaterat fel under kontorstid. Arbete för felsökning och åtgärder debiteras enligt gällande tjänstevillkor.
Pris: ingår utan extra kostnad
SERVICENIVÅ 2
Felsökning/åtgärd påbörjas efter anmodan eller konstaterat fel inom 30 minuter under kontorstid och inom 60 minuter all övrig tid, dygnet runt, året runt. Arbete för felsökning och åtgärder debiteras enligt gällande tjänstevillkor.
Pris: 690 kr/mån
SERVICENIVÅ 3
Felsökning/åtgärd påbörjas efter anmodan eller konstaterat fel inom 15 minuter under kontorstid och inom 30 minuter all övrig tid, dygnet runt, året runt. Arbete för felsökning och åtgärder debiteras enligt gällande tjänstevillkor.
Pris: 1 490 kr/mån
Arbete för felsökning och åtgärder debiteras enligt gällande tjänstevillkor oavsett servicenivå